خ اکباتان ناظم الاطبا شمالی

پاساژ مبصر پلاک 18

bazar_bearing

مارا در این صفحه دنبال کنید

مهندس آریان : 09129246206 مهندس نمازی : 09337006115

لوگو بازار برینگ

خرید رولبرینگ مخروطی در تهران

اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید...

مهندس آریان : 09337006115
مهندس نمازی : 09129246206

بلبرینگ مخروطی skf
خلاصه مقاله
خرید رولبرینگ مخروطی در تهران


رولبرینگ مخروطی، نوعی رولبرینگ است که دارای شیار داخلی و خارجی و غلتک های مخروطی شکل درکنس های بالایی و پایینی است. ساختار این نوع رولبرینگ به شکلی است که قادر است بارهای محوری و شعاعی (بار های مرکب) را تحمل کند. توانایی تحمل بار محوری در رولبرینگ به زاویه شیار کنس بیرونی وابسته است این به این معنی است که اگر زاویه تماس بیشتر شود، ظرفیت تحمل بار های محوری رولبرینگ مخروطی نیز افزایش می یابد. رینگ خارجی از ورق کشیده شده ساخته می شود. در زمان تماس با قفسه، لبه کوچک تر غلتک ها را در محل خود به طور ثابت نگه می دارد. کاربرد رولبرینگ مخروطی اغلب در ماشین آلات صنعتی، خودرو و جعبه دنده است. با امتداد خط های تمام سطوح مخروطی در یک نقطه روی شفتی که رولبرینگ مخروطی روی ان نصب شده است، می رسیم. این نوع رولبرینگ از قابلیت تفکیک و جدا سازی برخوردار است. همانطور که ذکر شد رولبرینگ مخروطی از توانایی جدا سازی برخوردار است، که این جدا سازی در دو قسمت اتفاق می افتد، یکی در قسمت مخروط (Cone) که شامل کنس داخلی به همراه قفسه و غلتک ( رول یا ساچمه) و مورد بعدی کاپ (Cup) که فقط شامل کنس بیرونی می شود. جالب است بدانید این نوع رولبرینگ پایان قرن نوزدهم پیشرفت زیادی داشته است و علت این پیشرفت بلبرینگ هایی استفاده شده در چرخ زمان هستند که از دوران باستان تغییری حاصل نشده است.

انواع رولبرینگ های مخروطی:
رولبرینگ مخروطی یک ردیفه
رولبرینگ مخرطی دو ردیفه
رولبرینگ مخروطی چهار ردیفه

ترتیب قرار گرفتن رولبرینگ مخروطی:
رو به رو
پشت به پشت
پشت سرهم

طریقه نصب رولبرینگ های مخروطی


در نصب این رولبرینگ از یک حلقه یا بوش فاصله گذارما بین کنس های بیرونی بلبرینگ در حالت رو به رو یا جلو به جلو استفاده می شود. در حالت پشت به پشت از دو حلقه یا بوش به منظور فاصله انداختن استفاده می شود، یکی از حلقه یا بوش بین کنس های بیرونی قرار می گیرد و دیگری بین کنس های داخلی بلبرینگ ها جای می گیرد. لازم به ذکر است که استفاده ازاین نوع نصب از توانایی تحمل بار های همان نسبت به رولبرینگ، بهره مند است. در حالت آخر(پشت سرهم) بارمحوری از یک جهت به رولبرینگ وارد می شود که این مورد تنها تفاوتی که دارد این است که هر دو رولبرینگ بار محوری را تحمل می کنند. همچنین از یک حلقه یا بوش به منظور فاصله گذاری بین کنس های بیرونی رولبرینگ ها و یکی از کنس های داخلی، استفاده می شود. این نوع نصب رولبرینگ ها در برابر ناهم راستایی های شفت حساس بوده وسبب کوتاه شدن عمر رولبرینگ می شود و همینطور سبب لقی داخلی این رولبرینگ ها با بوش فاصله گذار تنظیم می شود، که هر مقدار تغییر درلقی نرمال رولبرینگ با پسوند C به دنبال یکی از اعداد 2 یا 3 در شماره فنی رولبرینگ مشخص می شود.

اندازه های رولبرینگ مخروطی


رولبرینگ مخروطی متریک
رولبرینگ مخروطی اینچی(برای رولبرینگ مخروطی یک ردیفه، کنس داخلی یا Cone رولبرینگ به همراه قفسه، ساچمه و غلتک ها از یک شماره فنی برخوردار است و کنس بیرونی یا Cup دارای شماره فنی متفاوتی است)

رولبرینگ مخروطی یک ردیفه (Single Row Taper Roller Bearing)


این نوع رولبرینگ مخروطی فقط بار محوری را از یک طرف می تواند تحمل کند. به این علت که همیشه با وارد شدن بار شعاعی، بار محوری نیز در رولبرینگ ایجاد می شود بنابراین به جهت مهار کردن این بار اغلب در کاربرد ها از دو رولبرینگ مخروطی یک ردیفه بهره می برند. استفاده ازاین نوع رولبرینگ مخروطی مزایایی دارد که ازاین مزایا می توان به تحمل بالای بار محوری و شعاعی، نگهداری و روانکاری ساده، دقت بالا در هدایت محوری شفت و… اشاره نمود. همانطور که در بالا اشاره کردیم از دو اندازه متریک واینچی سخته می شود. پیشوند K در شماره فنی رولبرینگ نشان می دهد که رولبرینگ مخروطی یک ردیفه در ابعاد اینچی است.

مزایای استفاده از رولبرینگ مخروطی


شامل بار اولیه بوده و قابلیت تولید اصطکاک کمتری را دارد. همچنین امکان وارد شدن بار بزرگتر را درشروع چرخش رولبرینگ ها دارد، زمان آب بندی کمتر واز دقت بالاتری نسبت به مابقی برخوردار است. توانایی حمل بار شعاعی زیاد و بارهای محوری یک ردیفه را دارند و کاربرد مناسبی برای سرعت های کم تا متوسط دارند.

فروشگاه بازار بیرینگ

مقالات دیگر

بلبرینگ مخروطی skf
بلبرینگ

خرید رولبرینگ مخروطی در تهران

رولبرینگ مخروطی، نوعی رولبرینگ است که دارای شیار داخلی و خارجی و غلتک های مخروطی شکل درکنس های بالایی و پایینی است. ساختار این نوع

رولبرینگ-سیلندری
بلبرینگ سیلندری

خرید رولبرینگ سیلندری

این نوع از رولبرینگ، سطح تماس خط است بنابراین نیروهای شعاعی زیادی را می تواند تحمل کند. کاربرد سیلندر در محور هایی است که در

اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید...

مهندس آریان : 09337006115 مهندس نمازی : 09129246206